måndag 21 september 2015

Kantarellplockning


Hello! Igår var jag helt slut för min familj och min kille o jag var ute i skogen och plocka kantareller.
Från början så hittade vi inga kantareller men sen efter ett tag så hitta min kille massor av kantareller men jag hade lite otur från början, men sen efter vi hade tagit en paus så gick vi och plockade igen och min kille ville gå och kolla på samma ställe igen eftersom att han kände på sig att det fanns mer kantareller där.. och han hade ju rätt, den gången så hittade jag jätte mycket och då blev svampplockningen jätte kul och spännande
Vi hade gått i skogen i tre timmar och det var jätte jobbigt för mig som har mage och böja sig helatiden, sen så var det pissmyror som pissade på mina fötter och det svider som f*n!.

Jag blev skit trött men när vi kom hem så skulle vi rensa alla kantareller och det var jätte många vi fick rensa och då blev man ännu tröttare!, men sen så blev det en god middag efteråt med kött, potatis och en god kantarellsås som mina föräldrar bjöd på


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar