lördag 14 november 2015

Snart kommer bebisen



Inatt så vaknade jag och hade jätte ont längst ner i magen och jag gick och la mig i soffan med Teguila en stund, sen så vaknade jag klockan 6 på morgonen igen och går på toa och då så ser jag att jag blöder så jag gick och väckte min kille och han blev jätte orolig. Vi ringde förlossningen men där fick vi vänta länge och min kille fick damp för att var så orolig så han ringde 112, dom sa att det var normalt att blöda lite innan en förlossning så dom sa att vi skulle ringa en sjuktaxi så jag fick komma in så dom kunde göra en undersökning.

När vi kom till förlossningen så kollade en barnmorska med en apparat på magen hur många sammandragningar jag hade och hur mkt värk jag hade och det visade sig att jag hade många sammandragningar och jag hade värk vart åttonde minut, så hon sa att förlossningen har precis börjat men jag hade inte öppnat mig så hon tippa på att bebisen ska komma ikväll eller imorgon!.
Det komiska var att jag alltid har chansat på att han ska komma ut 2-3 dagar efter han är beräknad och jag har haft rätt helatiden.. det är rätt sjukt!.

Men nu är vi hemma igen eftersom att det kan ta tid tills han vill komma ut så vi har köpt godis och läsk som vi ska mysa med och titta på film och ba vänta tills vattnet går. Jag har ju många värkar nu och det gör bara ondare och ondare!.

Vi fick lämna vår katt nu också hos mina föräldar och jag saknar henne redan!, men vi var tvungna eftersom att hon inte klarar av att va utan oss så kan vi inte bara lämna henne i lägenheten själv när det är dags.

Förhoppningsvis så kommer han ikväll eller imorgon! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar