fredag 18 december 2015

Min förlossning



Jag har tänkt länge på att skriva om min förlossning men jag har inte hunnit med att göra det eftersom att det är så mycket att skriva om.

Det börjar med på en helg att jag vaknar upp på natten  och har väldigt ont. När jag går på toa så ser jag att jag blöder lite och jag blir väldigt rädd, jag väcker min kille och säger vad som har hänt och han och han reser sig upp ur sängen och blir väldigt orolig så vi ringer 1177 men dom svarar aldrig så min kille blev lack på dom och lägger på o ringer akuten istället. Han pratade först med dom i telefon och sen pratade jag och förklara vad som hade hänt och dom trodde att det var på gång men att det inte var akut att föda, men dom sa att jag kunde komma in på en kontroll.
När vi var på förlossningen så kollade dom med en apparat hur många värkar jag hade, jag hade inte så ont och värkarna var långt emellan varandra så dom sa att det kunde ta ett par dar tills jag skulle föda så dom skickade hem oss.
Vi åkte in till förlossningen fem gånger och blev hemskickad alla gånger.

På måndagen så åkte min kille och jag bussen in för att vi skulle till försäkringskassan och sen handla, men när vi var på väg till affären så så kände jag vattnet rinna och vi var utomhus vid massor av folk, det rann för varje steg jag tog, så ambulansen kom och först ville dom inte skjutsa oss eftersom att jag inte hade så ont, min mamma var vid ambulansen också eftersom att jag hade ringt henne innan för att hon var i närheten så hon blev arg på ambulans förarna så till slut så bestämde sig dom för att skjutsa in mig och min kille haha.
Men sen fast mitt vatten hade gått så skickade dom hem oss iaf så vi åkte hem till min syster som bor i närheten av sjukhuset. 
Jag, min kille och fick trängas i en säng och jag kunde inte sova för jag fick ondare och jag blödde mer men jag ville inte åka in för ville åka in när det verkligen var dags för vi fick nog att bli hemskickade så vi satt nästa dag hemma hoss syrran och väntade och mina värkar gjorde ganska ont så vi satt och klockade mina värkar om dom var täta.
Vi gick till biblioteket med min syrras son fast jag hade värkar haha, sen så gick min kille och åt och då bestämde vi oss för att ringa förlossningen igen för att vi ville åka in så då sa dom att vi fick komma.
Jag satt med en apparat igen och då sa dom att värkarna inte är riktigt täta min dom skulle sätta igång mig med nått medel jag skulle svälja varenda fjärde timme tror jag att det var och för varenda jag tog så gjorde det ondare, så dom erbjöd mig först värmekuddar bara som inte hjälpte och sen fick jag en tens som klister saker man satt på där jag hade ont och det var som stötar och jag skulle trycka på en knapp varenda gång det gjorde ont, det hjälpte nästan inte så till slut så fick jag syrgas och den hjälpte lite bättre men inte så mycket.
Det var natt på sjukhuset då och jag kunde inte sova fast jag var så himla trött för att jag hade så himla ont.

Nästa dag var på en onsdag och då märkte dom att all vatten inte hade gått så dom tog hål på min och då kickade verkligen värkarna till.. dom gjorde skit ont ska jag säga så jag bad om en epidural och då blev det mycket bättre värkarna gick helt bort och jag blev alldeles förlamad i kroppen, men sen så kom det här trycket som att det kändes som att man skulle skita på sig och det betydde att det var dags att föda och epiduralen hjälpte inte för den känslan så det gjorde väldigt ont så jag tog lustgas helatiden.
Min mamma kom in i rummet också eftersom att hon jobbar på sjukhuset fast på en annan avdelning, fast jag hade så ont så att jag kunde inte vara kontaktbar av att prata.

Mot kvällen så hade jag öppnat mig 10 cm så då började dom kolla hur barnet log och han låg åt fel sida med huvet så jag fick ligga och stå i olika ställningar så att barnet skulle vända sig och jag hade så jävla ont!.
Jag kände att han höll på att åka ut med huvet och jag skrek då för att det var otäckt och barnmorskorna trodde att det var värkarna men jag kunde inte säga nåt för att jag hade så ont, sen så insåg dom det och då kom det flera barmorskor in och två höll upp min ben och min kille höll upp mitt huvud och en stod och körde dragkamp med mig så att det skulle vara lättare dör mig att krysta, man skulle krysta tre gånger varenda gång krystvärkarna kom.
Det var lite svårt att få ut han eftersom att han var så stor. Det var väldigt jobbigt att ta i så mycket så jag ville att det bara skulle på över men det gjorde inte alls ont det var bara jobbigt, men sen så kom han ut och det var den finaste och underbaraste jag hade sett! det var så overkligt också men så underbart och han ville inte släppa mig och jag ville aldrig släppa han!.

Den 18e november år 2015 klockan 21.59 kom vår älskade son äntligen!.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar