lördag 30 juli 2016

Firande



Halloj halloj! Igår så fyllde min pappa 49 år och han är väldigt ung för att ha två stycken barnbarn.
Jag bakade en choklad chesecake till efterrätt och bjöd på dom som var och firade min pappa och alla tyckte att den var god, som berömde mig för den .

Om ni vill testa och baka den så finns receptet under bilden.


Ingredienser 

250 double chocolate chip copkies
75g rumsvarmt vatten

Fyllning

400g philadelPhia
1 stor burk creme fraiche
1/2 starkt ljummet kaffe
200g mörk choklad, jag hade i en mörk choklad med 75% cacao och då smakade rikt av tryffel
2 ägg
3/4 dl strösocker

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175 grader.

2. Botten: klä botten av en form, med löstagbar kant, cirka 22 centimeter i diameter, med bakplåtspapper. Smörj formens kant.

3. Kör kakorna till smulor i en matberedare. Tillsätt smöret och kör snabbt ihop till en deg. Tryck ut degen i formen.

4. Fyllningen: rör philadelphian och creme fraiche smidigt tillsammans. Rör ner kaffe lite i taget.

5. Bryt chokladen  i mindre bitar, smält den försiktigt i ett vattenbad och snett rör ner chokladen i Fyllningen.

6. Blanda äggen och sockret och häll i det i Fyllningen.

7. Häll Fyllningen i formen och grädda sedan den i nedre delen av ugnen i 35 minuter och sen ställ den i kylen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar