fredag 30 september 2016

Inget internet i tre dagar


Halloj!! Vi har ju inte obegränsat internet längre, vi har 100 gb och det tror man är mycket, men Ian kollar på sina program på datorn varenda morgon och nångång på dagen, sen så tittar vito och jag på serier och filmer på kvällen när Ian har lagt sig och jag håller på med bloggen och så, så det blir rätt mycket man använder så alltid några dagar innan vi får nytt så har vi utan internet.
Men jag ska berätta vad vi gjort dom här dagarna som vi inte har haft något internet.

Onsdag
Var min syster, hennes son och jag och Ian på fyrisov och badade. När vi kom dit så tog vi först en macka i receptionen på cafét, för vi var hungriga och vi visste att pojkarna inte skulle ha nån ro att äta innan vi bada inne på badhuset för då vill dom bara bada.
Pojkarna hade jätte kul att bada, Ian satt i en babyring och jag simmade med han samtidigt.
Efteråt så gick vi hem till min syster och drack kaffe och pojkarna hade så kul och lekte med varandra.




Torsdag
Så kom vitos syster och hennes 15 månader son på besök, jag gjorde en god mat som jag fick beröm av Sofia  (Vitos syster). Sen gick vi en promenad tillsammans med vagnarna och hundarna i höst vädret.. det har blivit jätte kallt nu jag fryser om huset helatiden, jag får köpa en mössa!.
Sen gick vi hem till mina föräldrar så hon kunde lära känna dom, vi beställde pizza och åt hemma hos oss. Sen så bestämde vi oss för att sova men vi fick inte plats här för vi bor så litet just nu, så vi fick låna två rum av mina föräldrar för dom har ändå 7 rum hehe. 
Så vi gick dit i det kalla vädret och Ian somna på en minut i vagnen på vägen dit, han har ingen ro att somna när han hör massor med ljud för då vill han vara med.

Fredag
Igår var det ju fredag och då så vaknade jag 7 och väntade på andra för att komma upp och äta frukost, dom kom upp efter 2 timmar haha. Vi gick hem direkt efter frukost för att min mamma skulle sova för att hon skulle jobba natt då. När vi var hemma så lekte pojkarna ochklockan var 11 och Ian hade inte sovit på fyra timmar för att han ville leka med casper, men dom åkte hem vid den tiden så jag ammade Ian så somnade han på 10 sekunder hehe, jätte trött och han sover i 3 timmar, han var helt slut efter hans kusin var här. 
Efter det så åkte vito och jag till affärn och handlade gott till på kvällen, den kom vi hem och åt kött med kantarellsås. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar