fredag 10 mars 2017

Haft egentid




Hejsan! 😉. Som jag kanske skrev förr sĂ„ har Ian börjat pĂ„ inskolning pĂ„ dagis och förra veckan var jag dĂ€r med han helatiden och den hĂ€r veckan har jag fĂ„tt lĂ€mnat han sjĂ€lv dĂ€r frĂ„n 08.30 till 13.30 i tre dagar nu. Innan han ens börja dagis sĂ„ var jag jĂ€tte rĂ€dd att jag skulle vara ifrĂ„n han och han skulle vara vid frĂ€mlingar och inte titta han sĂ„ mycket, men sĂ„ kĂ€nner jag inte nu för nĂ€r jag har varit dĂ€r sĂ„ har jag tyckt att det Ă€r sĂ„ bra, dom har delat upp barnen i Ă„ldrar i olika rum sĂ„ Ian gĂ„r med dom minsta och det brukar vara 7 stycken barn dĂ€r och 3 fröknar sĂ„ dom har mycket koll dĂ„ och dom behandlar barnen som doms egna. varje gĂ„ng jag har lĂ€mnat han sjĂ€lv sĂ„ ha en fröken varit sĂ„ snĂ€ll och skickat bilder pĂ„ han och sagt att det har gĂ„tt jĂ€tte bra och det uppskattar man verkligen!.
SĂ„ det kĂ€nn bara bra att lĂ€mna han dĂ€r för han har sĂ„ himla kul dĂ€r och sen han började dĂ€r sĂ„ har han börjat Ă€tit jĂ€tte bra med vanlig mat, för förut var han krĂ€sen av all mat nĂ€stan och bara ville amma, han petade maten och Ă„t bara grönsakerna och bĂ€ren men nu Ă€ter han all mat jag lagar och han Ă€ter jĂ€tte mycket pĂ„ dagis.. Ă„Ă„h jag blir sĂ„ glad att han har börjat Ă€tit sĂ„ mycket! jag klappar alltid nĂ€r han har Ă€tit sĂ„ bra sĂ„ han ska veta att jag Ă€r glad och att han Ă€r jĂ€tte duktig sĂ„ att han vill fortsĂ€tta, han Ă€ter sĂ„ mycket sĂ„ jag ens undrar om det fĂ„r plats i hans mage hehe😀.
SÄ det Àr bara skönt för mig att vara hemma sjÀlv för dÄ kan jag spara pÄ krafterna och orka leka med han nÀr han kommer hem. Annars Àr jag sÄ trött nÀr jag Àr gravid och nu pÄ dagarna ligger jag bara i soffan och tittar pÄ film eller nÄt och dÄ Àr jag vilad tills Ian kommer hem.

Vito och jag hann och storstÀdade igÄr, jag har tvÀttat hela soffan och det behövdes för jag tvÀttade den senast nÀ jag flyttade ihop med vito och den var för mer Àn ett Är sen.. Man behöver ju inte tvÀtta soffor ofta men nÀr man har barn sÄ kommer allt i soffan som mat, kiss eller bajs om han sitter utan blöja och rÄkar göra.

Jag ska hĂ€mta Ian om en timme sĂ„ jag ska passa pĂ„ att titta pĂ„ nĂ„n bra film😊. 
Hej dÄ!.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar