måndag 4 september 2017

Övernattning på förlossningen



Hej i lördags natt så kände jag att värkarna gjorde ondare och var 2st på 10 min och det är då man ska åka in.
Min mamma kom till oss och sov med Ian och vi tog en taxi in. I taxin så kändes värkarna mycket mer.
När vi kom fram till förlossningen så undersökte dom mig men jag hade inte öppnat mig alls, det vara var livmodertappen som hade minskas och mjuknas lite. Så vi fick sova över under natten på BB för att jag skulle få lugnande och sova för att dom skulle undersöka mig på morgonen dagen efter för att se om dom skulle sätta igång mig. På natten fick jag väldigt ont när värkarna kom. Jag kunde inte sova alls på hela natten fast jag hade fått lugnande. Dagen efter var jag helt slut så vi fick vänta i flera timmar tills som undersökte mig. Medans så såg min sambo och jag på lite series och åt. När dom undersökte mig så så dom att dom inte ville sätta igång mig än men jag ska komma tillbaks i veckan och då ska dom se om dom ska sätta igång mig då, för då är jag i vecka 38 och fullången.
Mina föräldrar hade varit på IKEA med Ian och hans kusin så då åkte vi hem med Dom. Jag var så trött i bilen så jag passade på och försökte sova. Jag orkade inte laga någon middag när jag kom hem så vi åkte hem till mina föräldrar och åt, men jag orkade inte stanna länge så vi åkte hem och jag må mig direkt när vi kom hem och då var klockan 19.45 och jag sov i 13 timmar.. så i morse vaknade jag 8. Jag sov igenom hela kvällen och hela natten och vaknade inte av någonting, mina förvärkar hade avvaktat då så då kunde jag sova.
Men nu är jag ganska trött igen så jag ska klunka i mog matcha te och mina värkar börjar komma igen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar