måndag 16 oktober 2017

Helgen




Lördag

Vi åkte på julmarknad i lördags.. redan i oktober ja hehe, man får ju inte dom värsta julkänslorna att gå på julmarknad nu, men det var mysigt iallafall. 
Vi köpte knäck och pepparkakasfudge som är min favorit!. Jag gjorde pepparkaksfudge förra julen och det var jätte gott och det smakade exakt samma som man köper på marknader. 

Innan vi åkte på marknader så var vi hemma och fikade hos mina föräldrar och både Ian och Nilo fick en varsin julklapp att öppna innan marknaden😊.

Efter julmarknaden så åkte vi hem till oss och då bjöd jag på kräftsoppa och sen satt vi och fikade julgodiset vi alla köpte😊. 








Söndag

Min syster ringde mig på morgonen och frågade om jag ville följa med henne och mamma till gränby, men min sambos mamma skulle komma hem till oss den dagen så jag sa att jag ej skulle hinna, men sen ringde Vito mig och sa att hon inte skulle komma igår, så då ringde jag till syster igen och dom skulle ta tåget om en halvtimme och jag som precis hade kommit ut duschen, så jag klädde på barna, fixade mig och gick till tåget på bara en halvtimme..  otroligt att jag hann.

När vi kom till gränby så började vi med att äta lunch och jag tog en sushi, Det var jätte längesen jag åt sushi nu.. Det var så himla gött!.
Sen gick vi till lekhörnan så att Ian och Alec fick leka lite, men det blev väldigt stressigt eftersom att dom skulle springa överallt och sen skulle ju jag hålla koll på Nilo också haha.
Sen gick vi och kollade i affärer. Innan vi åkte hem så tog vi en fika också.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar