fredag 22 december 2017

Lilljul



Varje år innan någon dag innan jul så brukar mon sambo fira lilljul hos sin farfar i Stockholm, alla hans släkt kommer. Jag har varit med och firat 3 gånger nu. Men hans farfar har nyligen gått bort så det var hans fru som höll i det nu. 

Innan vi skulle åka till stockholm så var jag tvungen att åka in till uppsala först, för jag trodde att jag hade beställt julklappar på nätet till min pappa och min syster men tydligen så hade det inte gått igenom, så jag var tvungen att gå och kolla på nya. 
Det var så jobbigt att gå i affärer och julhandla innan jul för det var fullt med folk! Och jag som hade den stora vagnen med mig, jag kom nästan inte fram någonstans i affärerna.. det var så drygt!.

När vi kom till Stockholm så bjöds det på julbuffe och hon som bor där är från Polen så hon hade gjort ett polskt julbord.

Vi kom hem ganska sent eftersom att det är en lång bit att åka. Men när vi kom hem så sov ju barna och Vito och jag satt och smaskade i oss en korg med full av choklad och godis som vi hade fått i julklapp när vi var i Stockholm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar