tisdag 8 augusti 2017

Tankar kring att bli tvåbarnsmamma



Jag tror att många tänker mycket på hur det kommer att vara när dom blir tvåbarnsmamma.. tex att det kommer vara stressigt, jobbigt men också jätte underbart!.

Jag tänker alltid på hur det kommer gå när man ska ta med båda barnen till en nöjespark, strand eller restaurang hur man ska kunna hålla koll på båda om båda springer åt två olika håll, man är ju rädd att det händer nån något.. det är bara stressigt att hålla koll på när Ian ska springa överallt. När man är mamma så måste man ha ögon överallt och aldrig titta bort inte ens en sekund.

Andra tanke är när man ska söva två barn, vilken tid det kommer ta och sen när dom sover så vaknar ena och gråter och då kanske den andra vaknar också.

Sen har jag tänkt mycket och är orolig över att Ian kommer känna sig utanför att man inte kommer ha lika mycket med han eftersom att det nya barnet behöver väldigt mycket dom första månaderna. Jag kommer sitta och amma han rätt ofta, trösta han när han gråter ofta. Men jag kommer låta Ian vara med och kankse hjälpa till så att han också får vara med och tycker att det är kul.

Jag har andra massor med tankar kring att bli tvåbarnsmamma, men jag hade också många tankar innan jag fick Ian eftersom att det var mitt första barn och jag visste inte om det skulle bli jobbigt och jag inte skulle klara det.. Men det har gått hur bra som helst! Jag tycker att det var varit väldigt lätt! Han har varit ett jätte snällt barn. När han var bebis så skrek han nästan aldrig alla undrade också varför han aldrig var ledsen och skrek haha. Så första tiden så myste han och jag bara heladagarn. Det är nu den sista tiden efter han vart 1 och ett halvt som han har blivit mer envis och har en stark egen vilja, han blir oftast arg på allt.. Men som sagt han har kommit in o trots åldern och det är inge fel med det. Första tiden med han var mysig och nu när han är äldre är det mysigt och väldigt roligt!.. man får sån bra kontakt med han, man kan ha roliga samtal och leka o busa.. han är verkligen min bästa vän!.

Jag tycker att det ska bli så underbart att Ian ska få en lillebror för då kan dom ha kul med varandra och leka heladagarna, fast dom kommer bråka väldigt ofta också hehe men det gör alla små syskon.

Jag längtar väldigt mycket faktiskt! Vill att han kommer nu!


 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar