tisdag 23 augusti 2016


Hur har ni råd med allt till Ian? Vart bor ni nu? Hur reagerade dina föräldrar när du berättade att du var gravid? Har du gått ut gymnasiet? Vad vill du jobba med senare i livet? Ursäkta många frågor, jag tycker det är kul att veta. Jag tror nämligen att jag är gravid och är ung jag med, rädd hur andra reagerar om det skulle vara så. Kram! :)

Hej! Vi har faktiskt inte haft råd med allt från början när min inte sambo hade nåt jobb så vi har fått ärvt jätte mycket av min syster, hon har ju en son som är 1 år och 5 dagar äldre än vad Ian är så alla kläder har passat i rätt årstider. När jag var gravid innan jag fick Ian så bodde jag hemma ett tag och då betalade jag ju ingen hyra eller mat och då kunde jag köpa massor med kläder till Ian. Sen när vito fick jobb så hade vi råd med mer.
Vill gärna inte säga vart vi bor men vi bor i ett jätte fint hus.
Jag har tyvärr inte gått ut gymnasiet men efter jag har varit mamma ledig så ska jag börja plugga och jag vet inte än vad jag vill plugga.. kanske nåt med barn.
Gud inte behöver du känna så jag tycker bara det är kul, det är därför jag hade en frågestund för att folk ska få kunna fråga mig vad det vill och om dom kanske vill veta mer om min Jätte kul att du frågar!.
Mina föräldrar blev oroliga hur det skulle gå till efter som att jag inte tog hand om mig själv ens och att vi inte hade nån bostad och inkomst. Men jag bestämde mig för att behålla oavsätt vad alla sa till oss och det är det bästa beslutet jag någonsin har gjort. Idag så prata min mamma och jag om det och hon sa att det var det bästa beslutet jag hade gjort också!. nu  vet jag vad som är meningen med livet att dela ett liv med min son som jag älskar mest och vakna upp se hans leende och skratt varenda dag, innan var mitt liv meningslöst jag ville inte leva jag hade så svårt men nu kan jag inte vara gladare när jag har min son Ian.
Om du vill behålla barnet som du tror har imagen så ett råd lyssna inte på andras skit snack, okej om det är innan du har bestämt dig att du ska behålla det att dom ger dig råd, men skit i vad alla säger om du bestämmer dig för att behålla det för det gjorde dom med mig, jag skrev ut på facebook att jag var så glad att jag skulle bli mamma och många sa grattis men vissa sa liksom lycka till på ett ironiskt sätt och sa jätte dåliga saker.. alltså hur kan man säga så när det handlar om sitt eget barn! jag kan inte bli en bättre mamma till Ian jag ger han kärlek varje dag och försöker ge så mycket tid med så mycket jag kan och leker med han och gör aktiviteter, jag slutade att röka direkt när jag visste att jag var gravid också!
Kram på dig och lycka till det du bestämmer dig för är alltid ditt beslut igen annans.




Vill du ha flera barn? isåfall hur många?

Ja jag vill ha jätte många barn och det har Vito också sagt. Jag skulle vilja ha tio barn haha men man måste ju försöka ge alla barn lika mycket uppmärksamhet, så 3 stycken räcker bra som en början sen får vi se om vi vill ha tre till hehe.


Hej hur länge kommer du vara mammaledig.? när din mammaledighet är slut vad kommer du göra då? :)

Hej jag kommer att bara vara mammaledig i 1 år :(. Jag vill vara med Ian i flera år om jag kunde men jag måste plugga och skaffa ett jobb så det blir bra för vår familj, men det är nyttigt för Ian att träffa andra barn för han älskar barn och bebis hehe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar