onsdag 12 april 2017

Måste sluta med all mjölk



Nu tål inte Ian nå mjölk alls för han har börjat fått röda prickar och bajsar löst ofta och är lite gnällig för han har ont i magen. 
Jag ammar ju han så jag måste också sluta dricka/äta mjölk och det är så jävla svårt för allt är mjölk i och jag älskar mjölk!. Det är svårt när man ska äta ute tex pizza kan man ej beställa om dom inte har mjölkfritt, många maträtter kan jag ej göra hemma och mina favorit dessert ostar kan jag inte äta. Vi får vi ha istället havremjölk och det är inte bara gott att dricka, jag älskar att dricka mjölk jag kan dricka en hel förpackning.
Men jag slutar amma snart och då får jag börja med mjölk igen men det kan ju inte Ian och det kommer bli så svårt för man måste vara noga och läsa på all mat, svårt när man åker bort och äter och han kan inte äta det där goda, men det finns så mycket ersättningar som inte innehåller mjölk men det är ju inte allt. Såna här barn växer oftast ifrån det också som tur är! 😊.



Haha älskar vad det står på förpackningar 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar