onsdag 23 augusti 2017

5 ätbara Saker jag gillar/hatar



Gillar

1. Is! Alltså jag älskar att tugga Is..speciellt när jag är gravid, det är min största cravings. Jag kan äta 6 iskubar per dag.

2. Jag har börjat älskat hummus! Jag vill ha det till allt!. Det är jätte gott till sallad, kyckling, sötpotatis och i någon god rulle.


3. Sparris, det är så himla gott att steka det i smör och salt och äta till maten.



4. Mozzarella love it! Älskar att ha i sallader och bara att äta.

5. Kräftor! Det är faktiskt det absolut det godaste man kan, i huvudtaget alla skaldjur, jag kan äta upp 2 hela paket själv med kräftor


Hatar

1. Majs. Sen jag blev gravid så har blivit äcklad bara av att jag ser majs, jag har inte kunnat ätit det.


2.stekt korv. Jag tycker faktiskt om att äta kokt korv med inte dom här man steker dom är jätte äckliga.

3. Semlor. Jag har aldrig varit förtjust i semlor, jag tycker mandelmassan är jätte äcklig.

4. Ingefära. Jag kommer ihåg börjat var gravid med Ian  och hade illamående så skulle jag göra en ingefära drink för att få bort det där illamåendet.. det var så himla äckligt! Sen dess har jag inte velat ätit nåt med ingefära i.

5. Hamburgare. Jag har aldrig tyckt om hamburgare. Men nu på senaste tiden har jag lärt mig att äta vissa, kyckling burgare kan jag äta. Eller vegetariska den är jätte saftig och god. Jag tycker inte om den som är gjort på köttfärs den är så himla torr och äcklig. Om jag går ut och äter så köper jag aldrig hamburgare jag tar alltid nåt annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar