måndag 2 april 2018

Vår påsk




Hej jag har inte gjort nåt inlägg under påsk eftersom jag har velat tagit min tid att fira med mina barn och min familj. Men jag tänkte berätta hur våran påsk har varit.

På fredagen så började vi att fira påsk och tidigt på dagen så ordnade jag en påskjakt till Ian. Han fick följa en karta som påskharen hade gjort och först hitta han en pirathatt som han blev jätte glad av!.. Han älskar att leka pirat😊, sen hitta han ett stort kinderägg och sedan ett litet pussel och till sist hitta han sitt stora påskägg med massor av godsaker i😁.
Senare på dagen så åt vi påskmiddag hos mina morföräldrar och där var också mina föräldrar, min syster, hennes son (Alec) och hennes kille. Och min mormor hade köpt påskägg till Ian och Alec som dom fick gå och leta efter. Sen när mina föräldrar kom så hade dom också ett påskägg till dom och Nilo fick också ett påsk ägg som innehöll babyleksaker och babysnacks😊. Vi åt god mat och vi fikade och på kvällen åt vi snacks och hade det trevligt.

På lördagen så hade mina föräldrar hand om Alec för min syster skulle jobba, så vi åkte dit och där fikade vi och åt påskmiddag. På kvällen gick Vito och jag ut och placerade påsk pilar i marken som ledde till deras påskägg som dom fick av sina mormor och morfar igen 😊. Vi sa att det var påskharen som hade gömt äggen och dom tyckte att det var jätte kul att följa pilarna och hitta påskäggen. 

Igår på söndagen så kom vitos pappa hit och vi gick ut och åt och sedan tog vi en fika här hemma. När han hade åkt hem så spelade vi bingolotto och det var påskspecial.

Idag är det måndag och Vito är ledig från jobbet. Det är inge fint väder idag men vi tänkte väll bara göra lite tacos och mysa.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar