tisdag 28 februari 2017

Inskolning på dagis



Igår så började Ian på Inskolning på dagis , Inskolning är när föräldren och barnet går på dagis 2-3 timmar i veckan i en hel vecka för att vänja barnet försiktigt med dagis.
jag var rädd att det skulle vara jätte svårt att lämna Ian på dagis, att det skulle bli svårt att lämna han och om han skulle bli ledsen. Men på bara två dagar vi har gått på inskolning så har det gått hur bra som helst, Ian är inte alls blyg han leker med allt och alla och pratar för fullt.. så han tror jag inte blir nå jobbigt för när jag ska lämna han för han har så kul, han är ju väldigt mammig! men nr han är där så glömmer han bort mig.. lite orolig att han inte ska tycka om lika mycket att va med mig bara.
Jag var ju skeptisk för det där dagiset förut för det gick rykten att dom inte hade så mycket koll och när jag var vikarie där för 2-3 år sedan så tyckte jag inte det vara bra, dom hade ingen koll alls det var bara jag son tittade dom.
men nu var det mycket bättre för dom hade delat upp barnen i olika rum, dom minsta var i ett och sen dom mellersta var för sig och dom stora var för sig och det tyckte jag var jätte bra så dom håller mer koll på barnen speciellt dom minsta som kan stoppa saker i mun.
jag ville ju ha dag mamma egentligen och då är det mindre barn men tur att det var fullt där så vi fick det har dagiset, för jag tyckte att det var jätte bra!.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar